Mani Örnekleri

Örnek maniler. Mani örnekleri.




MANİLER

Damda kürek kırıldı
Kız oğlana vuruldu
Oğlan almam dedikçe
Kız oğlana sarıldı.

İğne ile kuyu kazdım
İçine düşeyazdım
Ayrılık mektubunu
Hem ağladım hem yazdım

Yazı yazdım yaz idi
Kalemim kiraz idi
Kusura bakma amca oğlu
Mürekkebim az idi

Eski camı direk ister
Söylemeye yürek ister
Benim karnım toktur ama
Arkadaşım börek ister

Sepet sepet yumurta
Sakın beni unutma
Unutursan küserim
Mektubumu keserim

Kara kara kazanlar
Kara yazı yazanlar
Cennet yüzü görmesin
Aramızı bozanlar

Mendilim dalda kaldı
Gözlerim yolda kaldı
Ela gözlü sevdiğim
Bilmem nerede kaldı

Kara koyun kuzuludur
Boynuzları yazılıdır
Çok bekletme Mehmet Ağa
Bacaklarım sızılıdır

Fasulye fasıl olur
Yemesi nasıl olur
Anne beni eversen
Bak geçim nasıl olur

Maydonoz ot değil mi
Yaprağı dört değilmi
Ben yarimden ayrıldım
Bu bana dert değil mi

Karyolanın yayları
Ben sayarım ayları
Babam gelecek diye
Hazırladım çayları

Kaleden indim bu gün
Elimde kaynar güğüm
Ne vefasız yar imiş
Ne dün geldi, ne bugün

Kızın adı Melek'tir
Entarisi bir tekdir
Yakası açık olan
Sevdalıyım demektir

Elbisesi dar elir
Dar sokaktan yar gelir
Ellemeyin yarime
Ayda yılda bir gelir

Damda durma oğlan
Bıyığın burma oğlan
Beni sana vermezler
Gönlünü yorma oğlan

Bahçelerde ısırgan
Gavur değil, Müslümün
Uzat dilin öpeyim
Yemin ettim, ısırmam

Portakal dilim dilim
Sevdiğim adın Selim
Selim benim olunca
Olurum telli gelin

Manava ayva gelmiş
Parası fazla gelmiş
Çok çalışın oğlanlar
Kızlara da zam gelmiş

Toplu iğnemin boladı
Sarığını kim doladı
Beş yüz asker içinde
Gönlüm seni diledi

Ben kalede kışlarım
Kırmalı mendil işlerim
Senin gibi besteciyi
Kirmanımda koşlarım

Arabası dört teker
Düz ovada sap çeker
Bekar kalan oğlanlar
Gece gündüz ah çeker

Ben bir altın kutuyum
Yar yanında mutluyum
Verin benim yarimi
Üç gündür oruçluyum

Keklik gelir seke seke
Ayağında gümüş toka
Ben annemden ayrılmazdım
Ayırdılar çeke çeke

Tilki girdi kümese
Tavukları yemese
Genç kızların koynuna
Sakallılar girmese

Dilbeyandır köyümüz
Buz gibidir suyumuz
Kendimiz köylü ama
Şehirlidir huyumuz

Dağlarda ardıç kurusu
Dibinde keklik sürüsü
Yok mu bunun hiç kimsesi
Yoksa garip misin güzel

Iraftaki siniler
Piske vursam iniler
Askerdeki yarimin
Kulakları çiniler

Dama çıktım dam iki
Yıldız saydım o iki
Ellerin yari gelmiş
Hani bizim kör tilki

Mani benim ezberim
Kan ağlıyor gözlerim
Ben o yarin yolunu
Ölene dek beklerim

Meşe meşeye benzer
Meşe kamışa benzer
Şu Burunoba kızları
Gümüş kaseye benzer

Karyolanın yayları
Sayıyorum ayları
Yarim gelecek diye
Sayıyorum ayları

Makarada ipliğim
Asya da benim kekliğim
Hiç aklımdan çıkmıyor
Kel satıdan çektiğim

Kiremit kiremit gezerim
Kiremitleri ezerim
Çok konuşma kaynana
Patates gibi ezerim

Sarı kavun dilimi
Kim dokudu kilimi



Vallah billah olacam
..............nın gelini

Dereler akmasaydı
Gün gibi doğmasaydı
Ölüm Allah'ın emri
Ayrılık olmasaydı

Tarlaya soğan ekerler
Ekerler de biçerler
Gurbete giden kızın
Gözüne sürme çekerler

Karadağ'da kar kalmadı
Yüreğimde yağ kalmadı
Daha yazacağım çok idi
Mektubumda yer kalmadı

Oğlan gider oduna
Ali derler adına
Ali'ye bir kız bulduk
Ayşe derler adına

Aş yedim dilim yandı
Döküldü kilim yandı
Ben kilimde değilim
Bahçede gülüm yandı

Ev üstünde kedi gezer
Gezdikçe kiremit ezer
Mecik vurdum kafasına
Gözlerini bana süzer.

Davuluma vurdum zırladı
Elimden mecik fırladı
Daha çok mani söyleyecektim
Arkadaşım beni zorladı

Çeşmeye kova koydum
Damla damla dolacak
Benim sevdiğim yarim
Şoför oğlan olacak

Mani demeye geldim
Kaymak yemeye geldim
Meramım kaymak değil
Yari görmeye geldim

Çini tabakta badem
Sarardım soldum neden
Çıktım yollara baktım
Ne gelen var,ne giden

Karşıdan gelen oğlan
Kakülü sarkan oğlan
Gece gelme gündüz gel
Horozdan korkan oğlan

Yayla yolu bükülür gider
Zülüf gerdana dökülür gider
Bir yiğit de sevdiğin olmazsa
Ah çektikçe belin bükülür gider

Bezeyi bezeledim
Siniye dizeledim
Anneciğim gözün aydın
Ben yari tazeledim

Karşıdan gelen atlı
Altında kilim katlı
Annen baban sağolsun
Hepsinden yer tatlı

Daldan dala atladım
Sarı çiçek topladım
Çiçeklerim döküldü
Dere aldı götürdü

Dere boyu çalılık
Derede olur balık
Gel güzelim buraya
Bakma yüzüme alık alık

Eriği dalda koyan
Gözümü yolda koyan
Cennet yüzü görmesin
Bizi bu hale koyan

Arpa ektim biçemem
Yolum dardır geçemem
Yıldız kadar kız olsa
Ben senden vaz geçemem

Irafa fincan koydum
İçine mercan koydum
Kaynanamın adını
Kuyruklu sıçan koydum

Yayladan geldim yorgunum
Ben bu feleğe dargınım
Yorgun değil ırgınım
Gel güzelim oynayalım

Köprüden geçemedim
Az doldur içemedim
Sen benden geçtin amma
Ben senden geçemedim

Bir teneke ağızım var
Yazılacak yazım var
Demeye utunıyorum
Şu oğlanda gözüm var

Balı pekmez mi sandın
Küpünden çıkmaz mı sandın
Büyüğün durur iken
Küçüğün gitmez mi sandın

Evimiz önü pınar
Dallarında bülbül oynar
İyi geçin arkadaşım
Sonra eller seni kınar

Keçi bağladım meşeye
Tıkır tıkır gevşeye
Benden ağır selam söyleyin
Güzel gözlü Ayşe'ye
PAYLAŞ

0 Yorum

Yorum Gönder

Yayın üstü reklam

Yayın ortası reklam 1

Yayın ortası reklam 2

Yayın altı reklam